:: T669.0060 ČSD od Piko :: (12.12.2013)

:: T669.0060 ČSD od Piko :: (12.12.2013)
Tak jsme se konečně dočkali zeleného Čmeláka T669.0060 ČSD od Piko. Firma jde atraktivní cenou (a samozřejmě také kvalitou) jednoznačně proti stejnému modelu od firmy ROCO, která jej uvede na trh bohužel až v dubnu. Takže se srovnání se dočkáme později. Model Čmeláka se také povedl a po parádních V200 a BR130 je tu opět skvělý model a tentokrát v českém provedení.

Piko původně ohlásilo verzi 770 ČD v modelové řadě Expert. V říjnu tohoto roku byla původní verze změněna na verzi T669.0060 ČSD. Je jasné že touto změnou zacílilo Piko na stejný model od firmy ROCO, která model uvede na trh v dubnu 2014 (v těchto dnech bylo bohužel u ROCO posunuto dodání z ledna na duben). Firma Piko zvolila agresivní cenovou politiku (cena 2700,-) a velmi dobrou kvalitu (viz. recenze na V200 a BR130). No a na to samozřejmě zákazníci velmi dobře slyší. Bude určitě zajímavé srovnání modelů od obou výrobců a již nyní je jasné že ROCO s vyšší cenou musí přijít s něčím navíc. Uvidíme.


Lokomotiva má hnané čtyři nápravy z nichž jsou dvě krajní u pluhů opatřeny křížem bandážemi. Rám lokomotivy je včetně čelníků, ochozů a nádrže kovový. Karosérie je plastová, kompletně nastříkaná. Osazený je pětipólový motor se dvěma setrvačníky. Jízda je klidná a tichá a to jak v analogu, tak i v digitálu. Model jsme projeli na poloměrech R350mm a vše je v naprostém pořádku. Kulisy se spřáhly mají krásně jemný chod.


Při prvním vybalení modelu je dojem velmi dobrý. Odstín zelené a červené je ok. Velmi dobře působí odstín zábradlí, který je stejný jako krémové pruhy na karosérii (bílé zábradlí by bylo moc křiklavé). K modelu je přibalen návod v češtině a rozpis náhradních dílů také v češtině.


Potisk modelu je naprosto čistý, v měřítku a čitelný. Barevné přechody jsou také bezvadné. Prohléhl jsem celý model a nic jsem nenašel :) Dobře je provedný interier kabiny a průhled kabinou je 100%.


Na modelu je již z výroby vše dosazené a v balení nejsou přiloženy žádné doplňky.


Zábradlí a velká madla na střeše jsou kovové a velmi pevné pro manipulaci s modelem.


Masky jsou jemně provedené a je na nich dosazeno několik detailů a maska je také potištěná. Závěsky jsou řešeny stejně jako u Techimage, tzn. jsou naznačeny na podvozcích. Je to kvůli průjezdu malými poloměry oblouků.


Ve spodní části nádrže je prostor pro 23mm reproduktor od firmy ESU. My vyzkoušíme i jiné repro od jiných výrobců (viz. další články). Převodovky jsou plastové.


Madla na čelech jsou z plastu a dodatečně dosazená. Inventární číslo je prosvětlené. Na této fotografii můžete vidět velmi čistou a bezchybnou práci.


Nástřik na celém modelu je špičkový a rovnoměrný jak můžete vidět v odlesku světla. Super práce.


Hadice a šroubovka jsou na čelníku naznačeny. Na této fotografii to není moc vidět, ale velké nárazníky (na modelu by správně měly být malé) nemají "talíře" vycentrované na střed a jsou vyoseny k vnější straně čelníku. Tady Piko trochu ujelo. Stěrače jsou součástí výlisku okna a jsou dodatečně potištěné stříbrnou stejně jako orámování oken. Tady zase Piko boduje a překvapuje kvalitou povrchovky a potisku. Super.


Zábradlí je silné tak akorát aby se při manipulaci neohýbalo a bylo pevné při manipulaci s modelem. A zároveň nepůsobí moc silné. Čelní přechodový můstek je kovový a je součástí kovového rámu.


A jdeme na rozborku. Nejprve je třeba povolit dva šroubky pod kabinou v rámu u podvozků. Poté je třeba vyjmout díl v prostoru ventilátorů a povolit i šroubek zde. Pak jde kabina bez problémů sejmout. Pokud model nerozebiráme tak zde je prostor pro změnu konfigurace osvětlení modelu pomocí switchů, které jsou zde přístupné. O tom dále.


Po sejmutí karosérie vidíme uspořádání modelu. Zde vidíme uspořádání přepínačů osvětlení a digitální rozhraní PluX22, i když jeho možnosti nejsou využity na 100%. Přepínače (můstky) jsou na modelu tři vedle sebe. Krajními vypneme reflektory na obou čelech a to jak pro analog tak i digitál. Prostředním vypneme pro digitál osvětlení inventárního čísla a lze jej ovládat pomocí funkčního tlačítka na ovladači.


Do modelu jsem nainstaloval zkušebně zvukáč Zimo pro otestování funkcí a osvětlení modelu je při použití základní konfigurace dekodéru PluX22 je zapojeno takto: F0 - osvětlení zap./vyp., F1 - koncové jedno čelo, F2 - koncové druhé čelo, F3 - bílé koncové (podle směru), F7 - osvětlení inventárního čísla.


Ozvučení modelu a případné změny konfigurace v dekodéru se budeme věnovat v dalším článku co nejdříve.

Na modelu je několik drobných nedostatků (nárazníky, sklon boků kabiny u oken, hadice součástí čelníků), které ale vykompenzuje celkové zpracování modelu a dobrá cena.

Co dodat na závěr? Piko boduje tímto modelem u českých modelářů na celé čáře a ještě se na trhu s železničními modely budou dít věci. Dá se předpokládat že ostatní výrobci budou a vlastně i musí na podobnou politiku prostě reagovat.
 
Odeslat článek známému   Vytisknout