:: Brejlovec od ROCO podruhé :: (19.11.2009)

:: Brejlovec od ROCO podruhé :: (19.11.2009)
Lokomotivy se ještě u nás ani neohřály a už pro vás fotím klasické krátké představení modelu ve slovenské verzi. Česká verze bude následovat zhruba v desetidenním závěsu za touto verzí 754 ZSSK. Zároveň připravuji popis instalace doplňků na model a vybarvení interieru strojovny.


Před časem jsem již psal o této lokomotivě poté, co jsem ji měl krátce k dispozici na veletrhu. Dnešek tedy omezím na popis slovenské verze a kvalitě povrchové úpravy. Následovat bude článek o drobné úpravě tohoto modelu a osazení dodanými detaily.


Kvalita modelu odpovídá jeho ceně. Jsou tam obecné nedostatky, které popíšu dále. Denně (dva dny :)) poslouchám připomínky jak na prodejně, tak si to pročítám i na fóru hlavně ve srovnání s předlohou. Je to samozřejmě škoda, ale na druhou stranu buďme rádi, že tu máme konečně českou mašinu. Ikdyž v kvalitě 99,8%. Věřím, že pokud si ROCO otestuje tímto modelem trh, tak budou i modely další. Veřte mi, že tato lokomotiva je připravená na všechmy možné varianty řady 75x a T478.x.


Za mě osobně nejprve shrnu ty nedostatky, které jsou okem patrné. První: nenastříkané masky podvozků a absence potisku na maskách. Model je dodaný s maskami v barvě plastu a klidně si to Euro navíc za práci navíc u výrobce zaplatím. Je to patrné zejména s povrchově upravenou nádrží hned vedle. Druhý: všechny madla na modelu jsou hodně vzdálená (odsazená) a hlavně v čelním pohledu přesahují průjezdný profil. Tady to asi výrobce "neokecá" a toto mu neodpustím.


Koncepce pojezdu je klasická ála ROCO. Po odšroubování obou šroubků na podvozku lze masky vyjmout. Viz. přiložený návod. Jízdní vlastnosti jsou bez výhrad.


Tady můžete vidět na "odstávající" madla. Špatně jsou osazeny kompletně všechny, včetně střechy.


Při bočním pohledu do strojovny je vudět naznačený interier podobně jako tomu bylu u Sergejů.


Ty madla. Bůůůůůůů. Jinak čelo je super provedené.


Horní nadstavba střechy včetně vzfuků je dosazena jako extra díl. Chladič je detailně provedený. Otvor vlevo slouží k instalaci antény radiostanice.


Ventilátory jsou perforované a u zvukové verze je pod nimi instalován reproduktor.


Interier kabiny přímo volá po dosazení figurkou strojvedoucího, rolet proti oslnění a k dobarvení detailů. Stěrače i madlo po oknem odpovídají předloze.


Lehké nedostatky v nástřiku pruhu jsou patrné, zejména v přechodu čelo - bok. V reálu to ale téměř nepostřehnete. Potisk je čistý a čitelný.


Já osobně si čelní světla orámuji stříbrnou :)


Detail interieru podruhé.


Detail masky podvozku v barvě plastu. Škoda.

K modelu jsou dodatečně přibaleny houkačky, anténa, hadice, šroubovky a leptané tabulky pro dvě verze a logo ČKD. Přiložern je kvalitní návod a rozpis náhradních dílů - to vše v češtině - výrobce boduje.


Je pár slov ke zvukové verzi. Když jsem slyšel model poprvé, tak jsem si myslel, že si z nás výrobce vystřelil a instalovat do lokomotivy zvuk traktoru Zetor. S odstupem času a po poslechu lokomotivy na youtube to vypadá, že zvuk byl nahráván přímo ve strojovně lokomotivy a to je samozřejmě hodně špatné. Projeví se tak veškeré skřípání, klapání, syčení a další zbytečné ruchy, které v exterieru slyšet nejsou. Zvuk je prostě ostrý, divný a ještě teď nejsem přesvědčen o tom, že je to opravdu zvuk řady 754. Pokud ESU vyvěsí na web tento zvuk, tak po jeho "ořezání" a doplnění klasického zvuku trakčních motorů dosáhneme lepších výsledků.

Tak si užijte Brejlovců, konečně jsou tady.
 

Odeslat článek známému   Vytisknout