:: Kolejiště v atelieru (19.část) - schéma kolejiště :: (26.01.2007)

:: Kolejiště v atelieru (19.část) - schéma kolejiště :: (26.01.2007)
Tak mi konečně vyšel čas a v programu Win Track jsem pro vás vytvořil schéma kolejiště, které stavím v ateliéru. Konečně můžete vidět jeho kompletní podobu. Z hlediska provozu jde spíše o předvádění modelů a nových technologií železničního modelářství. V neposlední řadě postupně popisuji pracovní postupy stavby a výroby. Po dokončení celého layoutu přijdou na řadu předváděcí a prezentační akce spojené s provozem.

Jak jsem uvedl v úvodu, tak kolejiště z jednotlivých dílů v ateliéru bude plnit spíše prezentační účely. Tomu odpovídá i celková koncepce kolejiště (větší stanice s depem. Z pravé strany ústí dvojkolejka a z levé strany jednokolejná trať) a digitální ovládání napojené na počítač. Skrytá pětikolejná stanice bude umístěna ve druhé místnosti a bude skrytá. Do schématu jsem umístil také odbočku do skryté stanice. Minimální délka staničních kolejí je 2,5m. Nejdelší kolej ve stanici měří 3,5m. Vše pochopíte z následujícího schématu.



Obvodové rozměry jsou 440 x 290cm. Moduliště je sestaveno celkem ze 13 dílů. Koncepčně je vše řešeno tak, aby se všechny díly vešly naskládat do skříně široké 110cm, hluboké 60cm a vysoké 2,2metru. Díky modulové koncepci bude možné kolejiště libovolně rozšiřovat pomocí dalších dílů, či napojit další stanici.

V levé části hned za dvojkolejným zhlavím je díl, který bude možné vyjmout. Tento díl umožňuje přístup do vnitřních prostor. Tento díl možná nahradím ocelovým mostem.



Hlavní provoz je situován do středně velké stanice, kde jsou široké možnosti posunu a manipulace. Za depem vidíte více než dva metry dlouhou výtažnou kolej pro posun na levém zhlaví. Do pravého zhlaví ústí dvojkolejná trať (dvě tratě).

Stanice je rozdělena na dvě části se staniční budovou umístěnou uprostřed. Pokud vlak přijede z vnější trati (ze skryté stanice), tak ve hlavní stanici musí zastavit.



Ovládaní je řešeno pomocí digitálního systému Lenz. Základ tvoří centrála LZV100 a ovladač LH100. Vše napájí tři trafa po 16V/50VA. Spojení s počítačem zajišťuje USB rozhraní Lenz. Ostatní digitální komponenty uvádím v jednotlivých dílech o stavbě. Ovládání pomocí PC zajišťuje software RailCo (aktuálně verze 5.8). Na jednotlivé díly umístím panely (cca 8ks) pro zapojení separátních ovladačů pro další uživatele.

Vše bude osvětleno a bude možný i noční provoz. V provozu je počítáno s cca 6 - 7 soupravami a 15 lokomotivami.

Na kolejišti je použito kolejivo PECO CODE 100 (2,5mm).

A jaké jsou plány do budoucna?

Po dokončení bude kolejiště přístupné zákazníkům modely.biz. Bude možná jízda s našimi i vašimi modely. Vyzkoušíte si ovládání kolejiště pomocí počítače. Připravím pro vás noční jízdy. Společně připravíme setkání např. parních lokomotiv a jistě mnoho dalšího. Prostě dokončením kolejiště vše teprve začíná.

Teď je jen na mě, abych vše co nejdříve dokončil :))
 

Odeslat článek známému   Vytisknout