:: Kolejiště v atelieru (20.část) - jak na sypané nástupistě :: (21.02.2007)

:: Kolejiště v atelieru (20.část) - jak na sypané nástupistě :: (21.02.2007)
Druhý díl má zapojenou elektroinstalaci a začal jsem "štěrkovat" a fixovat koleje. Před touto prací je nutné důkladně vyrovnat koleje přilepené předběžně na oboustrannou lepicí pásku. Já ještě "boduji" koleje vteřinovým lepidlem. Kromě štěrkování již instaluji nástupiště. Ve stanici bude jak z betonových bloků, tak sypané.

Zaštěrkování provádím stejnou technikou jako u dílu s depem. Na sucho nasypu štěrk mezi koleje a mezi pražce. Urovnám stětcem a zaliju lepidlem.


Pro sypané nástupiště si připravíme základ a vysypeme štěrk do výšky pražců. Vidíte, že pro betonové pražce používám světlejší štěrk.




Vyměříme si délku nástupiště a hrubým štěrkem sypeme téměř do výšky temene kolejnice. U betonové koleje vidíte štěrk po uhlazení štětcem a prstem.




Následuje finální aplikace jemného štěrku a vytvoření sypaného "náspu". Snažíme se, aby jemný štěrk zůstal pouze na nástupišti a nepadal nám mezi pražce do kolejí. Nástupiště pozvolna ukončíme do základní roviny a do výšky pražců.


Tady je vidět vše připravené pro aplikaci lepidla. Jemný štěrk používám i mezi koleje. Štěrk lze za sucha vyfoukat z pražců či drátovodných tras. Ty jsou po dosypání štěrku krásně zapuštěné do terénu.


Rozprašovačem (voda s kapkou jaru) postříkáme místo kam přijde lepidlo. Vodou nemusíme šetřit.


Po experimentech s Herkulesy a dalšími lepidly mohu jen doporučit lepidlo na dřevo Pattex. Ředím jej v poměru 1 : 1 s vodou. Tento typ lepidla perfektně zpevní vrstvu štěrku třeba i 1 cm vysokou.


Stříkačkou kapu lepidlo na namočený štěrk. Vůbec nemusíte šetřit a zejména pro nástupiště štěrk napouštím dvakrát tak, aby lepidlo proteklo až na podložku. Lepidlo musíte pomalu kapat tak, aby nedocházelo k odplavení štěrku.


Vidíte druhou aplikaci lepidla. Pattex se krásně vsakuje. Herkules a jiná lepidla se mi takto dobře nevsakovala.


Tak a je hotovo.




Prozatím je hotová polovina zhlaví. Vše ještě přijde patinovat a barevně sjednotit. Po patině přijde statická tráva.


Betonové nástupiště je odlité z resinu (výrobek z Peček), barvené akrylovou Agamou v barvě betonu. Vzadu vidíte sypané nástupiště.

V tomto stavu nechám díl až do doby, než budou hotové díly ostatní. Pak se vrhnu na finiš ve formě patiny, detailů a porostu.
 

Odeslat článek známému   Vytisknout