:: Kolejiště v atelieru (23.část) - detaily při zaštěrkování :: (10.08.2007)

:: Kolejiště v atelieru (23.část) - detaily při zaštěrkování :: (10.08.2007)
Pomalu, ale velmi pomalu pokračuji při stavbě. Teď postupně štěrkuji levé zhlaví. Instaluji nástupiště, návěstidla, lampy a vlastně veškeré detaily, které jsou zapuštěné v terénu. Elektroinstalce je hotová a tak po vyschnutí lepidla testuji provoz. Současně dokončuji rámy pro dva díly, které vlevo navazují na depo a trať.


Ukončení betonového nástupiště. Tyto díly dodává Martin Dvořáček z Peček jako resinové odlitky.


Námezník je opět z produkce Peček. Po zalití lepidlem je povrch mírně lesklý. Toto odstraníme aplikací pigmentů ve finiši.


Jak jsem uvedl v minulých dílech, tak koleje nejprve fixuji oboustrannou lepenkou a vteřiňákem do správné polohy. V tuto chvíli také koleje vyrovnám do roviny či správné geometrie. Díky lepidlu a pásce již při zaštěrkování nemusíte koleje při lepení zatěžovat.


U výhybek vždy štěrkuji nejprve pražce vně výhybky. Po vyschnutí a odstranění přebytečného štěrku jemně zasypu za sucha prostory mezi jazyky. Štětcem vše uhladím tak, aby nebyl omezen bezproblémový chod výhybky.


Některá nástupiště jsou sypaná. Řeším je tak, že prostory mezi kolejemi do výšky temene kolejí vysypu hrubým štěrkem. Konečnou podobu a výšku dosypu jemným štěrkem. Celé nástupiště poté proleju řídkým lepidlem.


Ještě před zaštěrkováním přilepím "přestavníky", drátovodné trasy a výměnová návěstidla od Berky.


To samé platí i u návěstidel. Ty jsou zasunuty do konektoru. V případě poškození stačí štěrk pokapat vodou, štěrk/lepidlo povolí a návěstidlo můžete vyjmout.


Celkový pohled na zasypanou polovinu zhlaví.


U staničních kolejí zasypu hrubým štěrkem koleje s přesahem cca 5mm. Pečlivě uhladím a následně do prostor mezi kolejemi vysypu jemný štěrk. Vše do výšky pražců jako ve skutečnosti.


Další detail prostoru stanice. Vše, co má být zapuštěné v terénu musíte dosadit před zaštěrkováním. Viz. drátovody, lampy, námezníky apod.


Zde vidíte rozdíl mezi hotovým a rozpracovaným dílem kolejiště.


V tuto chvíli je na dalším dílu zaštěrkovaná polovina zhlaví. Teď se chystám na druhou polovinu.

Takto dodělám celé kolejiště (usazení kolejí, elektroinstalace a zaštěrkování) a po testovacích jízdách se pustím do krajiny.
 

Odeslat článek známému   Vytisknout