:: Kolejiště v atelieru (25.část) - tak jdeme opět na to :: (25.10.2012)

:: Kolejiště v atelieru (25.část) - tak jdeme opět na to :: (25.10.2012)
Poslední článek o našem kolejišti je z března 2009. Od té doby se dvakrát stěhovalo a je zázrak že zbylé tři moduly vše přežily bez úhony. Máme je v atelieru v Řepích a občas na nich fotíme novinkové modely. Ani současný stav není finální a na jaře 2013 budeme stavět druhou polovinu stanice a část přilehlé trati. Nastal čas vás seznámit s aktuálním stavem modulů, provedenými úpravami a dalšími plány.
Aktuálně máme tři moduly, depo, zhlaví a staniční modul. Jsou z hlediska provozu komplet zprovozněny a funkční v digitálu. Na jaře 2013 budeme stavět další dva moduly se zhlavím. Stanice bude koncipovaná jako koncová s možností napojení na moduly s dvojkolejkou (z pravé strany).

Z druhé strany u depa bude kolmý modul se zauhlováním a výtažnou kolejí. Trať bude pokračovat v oblouku do tvaru U s tím že na ni bude napojena smyčka modulovým rozhraním Fremo tak aby stanici bylo možné napojit na moduly kluků z klubu v Bubnech a stanice tím bude připravena na výstavu na jaře roku 2014.


Modul s depem má doděláno pár detailů, je nová provozní budova vzadu za točnou, která čeká na patinu. Tato budova je v interieru kompletně osvětlená a má vybavený interier ve všech místnostech.


Tady je staniční modul, který má v přední části zrcadlo místo pozadí. Vzniká dojem dlouhé stanice. Na část kde je zrcadlo budou navazovat další dva moduly.


Pozadí je stejné jako bylo kdysi ještě ve sklepě :)


Jednotlivé moduly teď uvidíte po částech. Rotunda má nově udělanou střechu. Zde ještě zbývá mnoho práce na zeleni a detailech.


V současné době probíhá elektrifikace stanice. Použijeme systém od firmy Viessmann. Práci na elektrifikaci popíšeme v dalším článku.


Na druhém modulu je kompletní zhlaví. Tady není zeleň žádná. V přední části bude traťovka, která bude oplocena novinkou od Model Scene.


Koleje jsou zasypány štěrkem. Osazeny jsou lampy a návěstidla.


Další modul má pouze přilepené koleje, je ale plně funkční z hlediska provozu.


Trolejové sloupy jsou osazeny zkušebně. Ve finále budou jinak a dále od sebe. Opět můžete vidět zrcadlo.


Teď se vrátíme zpět na první modul s depem. Jáma točny lehce zarůstá travou.


Je doplněna zeleň kolem traťové koleje. Trolejový sloup v pozadí bude vyměněn za nový s napínacím systémem.


Oddělení prostoru depa a stanice. Plot je hodně rozpadlý.


Patina v těchto místech je hotová.


V dolní části snímku začíná uhelná skládka. Ta bude přecházet na další modul, kde bude i zauhlování. Dvě koleje směřující k sobě budou spojeny výhybkou.


Tady je doplněno hodně zeleně.


Nově jsou instalovány makety vahadel u angličana.


Problém bude po těch letech trefit stejný vzhled i na dalších modulech :)


I odstavený vůz vše přežil v původním stavu. Akorát víc obrůstá zelení.


U schodů k vozu přibyly palety a tvárnice ke snadnějšímu přístupu.


Pod stromy za stavědlem jsme doplnili plevel a různé rostliny.


Tady to také trochu zarostlo.


Toto místo je už komplet hotové. Jen na šedé ploše zprava vedle stavědla bude kůlna a přidáme také sloupy trakčního vedení.


Detail koleje v depu se zbytky od oleje a šmíru.


Část plotu vedle depa.


Detail drátovodů. V době vzniku jsem musel vše nově vytvořit. Nebyly žádné lepty a laserované doplňky.

Následovat už budou další články s postupy úprav. Moc se těším na trolejové vedení.
 
Odeslat článek známému   Vytisknout