:: Kolejiště v atelieru (26.část) - první část trolejového vedení :: (30.10.2012)

:: Kolejiště v atelieru (26.část) - první část trolejového vedení :: (30.10.2012)
Začali jsme s instalací trolejového vedení u depa. Pokračovat budeme v celé stanici. Ze sedmi kolejí ve stanici bude pod trolejí kolejí šest. Používáme systém Viessmann, většinou stavebnice. Práce s trolejemi od této firmy je jednoduchá a rychlá. U jednotlivých obrázků uvádíme katalogová čísla. Na dalším modulu už ukážu přimo pracovní postup.


Nejprve jsem si na kousek papíru namaloval podobu a rozložení trolejového vedení. Snažil jsem se to vyprojektovat realisticky včetně napínacích systémů. Zhlaví je to docela složité a navíc musím počítat s tím že se moduly budou rozebírat.


Tento modul s depem je už co se týče trolejí hotový. Ještě vše přijde napatinovat olejovou barvou.


Ze stanice vychází jedna traťová kolej. Tady je první staniční sloup s napínáky, které se dále rozvětvují do stanice. Sloup s výložníkem na napínáky kat.č.4164


Pohled od trati. Celkem pět napínáků na sloupech (včetně šturců) zajišťují ukotvení šesti dále se rozvětvujících trolejí.


Šikmá trolej od pískování vede trolej skrz celé zhlaví a přes pět výhybek. Z druhé strany bude ukotvena na nosný sloup s převěsem.


Nad obloukovou výhybkou je sloup s dvojitým výložníkem kat.č.4113. Zde se trolej poprvé větví. Napínací mechanizmy táhnou troleje směrem k sobě a tak je s tím nutné při instalaci počítat a nechat si také rezervu na tah z druhé strany.


Zkušebně jsem osadil první převěs se sedmi úchyty pro troleje. Je dlouhý téměř půl metru. Stavebnice převěsu kat.č. 4176 a úchyty pro troleje (5ks v balení) kat.č. 4177. Sloupy kat.č.4116. Trolej nesou dva dráty a vše nese v horní části tenká gumička (viz. lomené napínací lano). Dobře vymyšleno.


"Styčné" místo s dalším modulem. Troleje od trati jsem uchytil do převěsu přes čtyři koleje a ten je umístěný na hraně modulu. Toto je set sloupů a převěsu přes čtyři koleje kat.č.4163. Je doplněn jeden držák troleje 4177. Ostatní držáky jsou posunuty podle potřeby nad koleje zhlaví.


Pohled z čela modulu. Depo ani výtažná kolej troleje mít nebudou.


Detail ukotvení trolejí. Uznejte že to vypadá velmi dobře. Ještě určitě doplním nějaké další propojky jako v reálu.


Detail prvního sloupu s výložníkem na napínákem. Nesmíte zapomenout na izolátory.


To samé místo od trati.


Napínák u traťovky. Detail závaží. Sloup kat.č. 4114 a stavebnice napínáku kat.č. 4173.


Ten samý sloup ale horní kladky. Gumičky drží imitace kladek a táhnou trolej ke sloupu. Trolejový drát se jen zasune do otvoru v dílu imitace kladky.


"Zadrátování" nad zhlavím a ukotvení do převěsu na hraně modulu.


Opět kombinace sloupu a stavebnice napínáků.


Vzdálenějši sloup je nad výtažnou kolejí a napíná trolej nad čtvrtou staniční kolej.


Šikmý napínací sloup. Moc místa na jeho umístění mezi koleje není. Podstavec sloupu se skládá ze dvou dílů. Spodní díl našroubujete do základní desky a do tohoto dílu zasunete sloup.




Dva další detaily převěsu na hraně modulu. Do držáků trolejí z druhé strany přijdou zavěsit troleje dlouhé půl metru. Tyto spoje budou rozebiratelné kvůli stěhování modulů.

Systém Viesmann je při správné instalaci velmi pevný a vydrží i nechtěný zásah rukou při manipulaci s modely. Samozřejmě je i pevný pro provoz lokomotiv se zvednutým "smetákem".

Dále budeme postupovat s prací na trolejích směrem ke stanici.
 

Odeslat článek známému   Vytisknout