:: (2) LD Praha Vršovice v H0 - základní rám

:: (2) LD Praha Vršovice v H0 - základní rám
Plánování je za námi. Přichází fáze stavby. Projekt je rozdělený na pět dílů/modulů. První dva jsou pro každou rotundu a točnu. Druhé dva směrem k nádraží jeden s halou oprav a druhý olejnou, pískováním a hlavně mohutným popelovým jeřábem. Poslední pátý modul bude vlastně téměř celé zhlaví depa. Jako první jsem postavil dva moduly pro obě rotundy. Stavba tedy bude postupovat po jednotlivých modulech a jako první přišel na řadu ten se severní rotundou a točnou. 

Ještě před finální stavbou rámu jsem ještě jednou proměřoval celou stavbu a maloval si pracovní plánky. Šlo zejména o dělení modulů v závislosti na kolejovém schématu. Došlo na malé úpravy plánku tak aby se kolejové schéma co nejvíce přiblížilo reálu.


Rozdělení modulů mezi oběma točnami. Propojení kolejemi je na dvou místech.

Stejně tak probíhaly přípravy a vyměřování paprsků a jednotlivých stání rotund. Obě točny jsou Roco a oproti reálu mají obě rotundy o dvě stání méně. Jednotlivé segmenty jsem vyřezal z papíru a poskládal do podoby budoucí stavby. Toto je důležité pro určení vzdálenosti rotundy od točny. Severní rotunda bude mít šest paprsků delších a v zadní části je mnoho přístavků a dílen. Ty také bylo třeba napasovat na potřebný modul.


Vyměření severní rotundy se všemi přístavky.

Ještě před stavbou samotných rámů jsem na koberci rozložil kolejové schéma kolem obou točen vršovického depa. Šlo zejména o napojení obou kolejí od kolejového křížení k točnám. V tuto chvíli jsem definitivně stanovil rozměry oblou modulů. 
 



Obě točny a budoucí rotundy. Vpravo severní rotunda se dvěma průjezdnými kolejemi skrz. Pro představu prohlížecí jámy Auhagen.

Po finálním proměření jsem nechal uříznout horní desky obou modulů s točnami z překližky 8mm a nakoupil smrková frézovaná prkna 12cm vysoká. Ty jsem nařezal a sešrouboval do budoucí podoby rámů. V čelech kde budou moduly u sebe jsem vyvrtal otvory pro sešroubování modulů a také otvory pro průchody kabeláže. Otvory pro točny byly vyřezány přímočarou pilou.

Rámy po zaschnutí lepidla jsem zespodu a z boku natřel na černo.





Černě natřené rámy.

Jako první přišel na řadu modul se severní točnou a rotundou. Usadil jsem točnu a nakreslil kolejové schéma. 

Otvory pro jehly přestavníků pod výhybkami jsou vrtány průměrem 8mm. Středová kolej mezi točnami vede těsně kolem hrany modulu. V těchto místech vystužím hrany mosazným profilem, o tom později. 





Severní točna před pokládkou kolejí a řezáním otvorů pro prohlížecí jámy.


Tento díl je u konce. Následovat bude první pokládka kolejí a montáž prohlížecích jam.
 

Michal Dalecký - AMB Modely (2.11. 2020)

Odeslat článek známému   Vytisknout