:: Parní lokomotiva řady 524.014 ČSD Micro Metakit (2. část) :: (03.04.2013)


Model je balený v úhledné krabici z tvrdého kartonu. Uvnitř je molitanové lůžko. Samotný model má podstavec z plexiskla a ten je společně s loko zabalen do jemného igelitu a uložen do krabice. K modelu jsou kromě návodu, popisku a certifikátu tradičně přiloženy i bílé rukavice pro manipulaci s modelem.
Na bočním štítku krabice vidíme číslo limitované série, katalogové číslo, popisek k lokomotivě a pořadové číslo modelu z 25kusové série.


Pokud se rozhodnete model digitalizovat tak je nutné rozebrat tendr, kde je umístěn prostor pro dekodér a poněkud zjednodušené DCC 8-mi pinové rozhrané. Zde jsou pouze přívody od sběračů a k motoru. Model nemá osvětlení, tak zbylé piny jsou nevyužity.

Nejprve je nutné odpojit tendr od lokomotivy. Jde to jednoduše, je třeba odšroubovat spojku mezi loko a tendrem a rozpojit dva malé konektory přívodů k motoru.

K rozebrání tendru je třeba nejprve sebrat odvahu a poté vyšroubovat čtyři šroubky pod rámem tendru. Všude kolem jsou jemné armatury a je třeba mít velmi jemný a kvalitní křížový šroubovák. Poté lze opatrně rám vyjmout. Je třeba dát pozor na armatury kolem nárazníků, kreré je třeba mírně přihnout (vrací se samy zpět) aby rám šel opatrně ven.
Rozhraní je na drátech a dekodér se vejde do karosérie tendru.

Detail po odpojení tendru od lokomotivy. Dva konektory spojují tendr a přívod k motorku, který je umístěn v lokomotivě (v prostoru topeniště). Na čtvrté nápravě můžete vidět kryt převodovky.


Letmý pohled do kabiny a její detailní provedení.
Co se týče jízdních vlastností tak má model krásný a tichý chod i přes to že se jedná spíše o sběratelský vitrínový kousek. Výrobce doporučuje minimální poloměry oblouků R800mm což je pro většinu z nás nedostupná záležitost.


Model jsme položili na R604mm od ROCO a zejména ve spojení tendr a loko je toto problem. A to ani nemluvim o rozvodech na lokomotivě kde dochází na tomto poloměru k pnutí (a to jsme ani s modelem na tomto poloměru nejezdili). Navíc vykolejuje i první náprava na lokomotivě. Toto je informace pro ty, kteří by se případně pokoušeli o provoz na těchto poloměrech. Prostě to nezkoušejte.


To na R826 už je to jiná kávička a zde už se model cítí o poznání lépe. Vůle jsou dostatečné a nikde nic nepřekáží. Provoz je OK.
Jak jsem uvedl, je jasné že model není do běžného modelového provozu. Použité funkční šroubovky je možné vyměnit za háčky na které navěsíte klasické očkové spřáhlo, tekže občasný provoz se soupravou je možný :)


Tímto se s modelem 524.014 ČSD loučíme a určitě se těšte na další modely podle českých předloh, které výrobce připravuje a my vám opět přineseme jejich recenzi.
