:: Podkrovní kolejiště 6x6m v H0 (1.část) :: (05.05.2012)

:: Podkrovní kolejiště 6x6m v H0 (1.část) :: (05.05.2012)
Startujeme seriál o stavbě podkrovního kolejiště o velikosti 6x6metrů. Projekt vám představíme od návrhu až po samotnou realizaci. Ve stručnosti vždy popíšeme stavbu a použité materiály. Za stavbou tohoto kolejiště je ale mnohem více, jsou na něj navázány další dva projekty, které pro vás připravujeme a včas vás budeme informovat :)

Samotné realizaci předcházela dvouměsíční příprava a návrh plánku kolejiště, které je situováno do podkroví o velikosti 6x6 metrů. V úvahu jsou brány šikmé stěny a tomuto faktu je přizpůsoben i plánek.


Zde vidíte převedení ručně malovaného plánku do výkresu zpracovaného v progamu AutoCAD. Chybí pouze depo o kterém budeme psát později.


Část rozkresleného základního rámu. Otvory v levé části rámu budou vyplněny spirálami, které budou samostatně vloženy a povedou koleje do skrytých nádraží.




Řezy z prvního obrázku a vedením nivelity tratí.


Zde již vidíte finální plánek. Barevně jsou odlišeny rozdílné výšky stanic nad základní rovinou. Tratě v tunelech jsou již skryty. Levá stanice vychází z Ústí nad Orlicí a je pouze doplněná o depo. Vše ostatní je smyšlené.


Zapracování plánku do rámu a ukázka spirály do spodních pater.


3D pohled pro představu budoucí krajiny.


Depo je na samostatném rámu a má dva vjezdy. Jeden ze stanice a druhý z oblouku trati (není zakresleno).

Celý projekt je v současné dobe již ve fázi realizace stavby základního rámu a pokládky kolejí. Také je téměř dokončeno depo.


Masivní rámy jsou z překližky, stejně tak i podklady pod koleje, které jsou ještě doplněny o korek.

Základní informace:

Rám: překližka 15mm
Kolejivo: Tillig Elite
Ovládání: DCC systém Lenz a STE, PC

pokračování příště........
 
Odeslat článek známému   Vytisknout