:: Sergej ROCO a jeho patina :: (18.09.2013)

:: Sergej ROCO a jeho patina :: (18.09.2013)
Druhý patinovaný Sergej je od ROCO a to verze T679.1225 ČSD. Na tomto modelu jsem částečně použil zajímavou techniku rozdílnou od zaběhnutých patinářských pravidel. Podle vašich ohlasů jsme s patinou trefili na zajímavé téma a tak se budeme patině věnovat u dalších modelů a to zejména od MTB Model.

U tohoto modelu jsem chtěl znázornit hodně silné provozní zašpinění. Kladl jsem důraz na střechu modelu a stopy po stékající vodě.


Na řadu přišla rozborka modelu a z karosérie jsem vyjmul kompletní zasklení. Chtěl jsem také znázornit interier strojovny což se u tohoto modelu povedlo víc než úspěšně.


Pro patinu jsem použil syntetické barvy nanášené pistolí, pigmenty a olejovou barvu se sikativem.


Interier kabiny strojvedoucích je opět ručně vybarvený syntetikami Revell.


Na skříň jsem nejprve použil olejovou barvu v odstínu umbra přírodní. Malinko jsem ji naředil sikativem a plochým štětcem nanesl na celou skříň.


Po zvadnutí barvy jsem ji svisle postupně stíral uchošťouchem a hadříkem. Střechu jsem setřel více protože na ní ještě měla přijít barva. Po dokončení jsem karosérii nechal několik dní proschnout.


Olejovou barvou jsem použil také na nádrž a masky podvozků. Také jsem ji setřel více.


Na střeše jsem trochu experimentoval. Klasicky se patinuje tak že tmavou barvou nebo olejem se naznačují stopy nečistot. Já jsem nejprve celou střechu vymaskoval a přestříkal jsem ji tmavě hnědou matnou syntetikou Revell.


Barvu jsem nenechal 100% zaschnout a pomocí štětce se silným a pevným chlupem jsem ji narušil a stíral tak aby začala prosvítat podkladová tovární šedivá. Poté jsem stopy po rzi naznačil pigmenty. Černý pigment je také použit na zakouření na střeše. Pak jsem ještě jemně pistolí a tmavě hnědou lehouce střechu zaprášil. Jako poslední přišel matný lak.


Tu samou techniku jsem komplet použil na masky podvozků a na rám včetně nádrže.


Tmavě hnedou jsem také lehce stříkl masky, rám, nádrž a také spodní část čel lokomotivy a pluhy. Takto naznačíte provozní zaprášení. Nakonec skříň dostala polomatný lak a pluhy komplet s rámem a maskami lak matný.


Ještě se vrátím k interieru strojovny, protože na tomto modelu vypadá fantasticky. Oba díly naznačující interier jsem nejprve stříkl matnou černou Revellkou.


Poté jsem interiérovou zelenou syntetikou vybarvil všechny části strojovny. Tady postupujte opravdu pečlivě, protože to hodně ovlivní konečný výsledek. Po zaschnutí jsem polosuchým štětcem s olejovkou umbra přírodní lehouce přejel všechny hrany svisle a naznačil tak patinu interieru. Výsledek je i podle fotek parádní.
 
Odeslat článek známému   Vytisknout