:: Setkání škodováckých elektrik v depu :: (18.11.2009)

:: Setkání škodováckých elektrik v depu :: (18.11.2009)
Nedávno jsem dokončil zakázkové modely elektrických lokomotiv řad 163, 363 a 371. Jelikož fotím vše co vyrobím a předělám, tak se s vámi o fotografie těchto zakázkových modelů podělím. Část z nich je tovární (řada 371) a doplnil jsem pouze některé detaily. O stavbě lokomotivy 363 jsem psal v jiném článku, tak nečekejte žádné obsáhlé pracovní postupy.


Lokomotivy řady 163 a 363 vycházejí ze stavebnic od ČS Train. Pojezdy jsou originál Piko.


Barevné verze vycházejí z fotografií skutečných lokomotiv. Lokomotiv jsem vyráběl více a do depa by se ani nevešly. Vybral jsem pouze reprezentativní vzorky.


Výrobě vždy předchází důkladné odmastění výlisků skříně. Pak přijde na řadu nástřik základovým tmelem kvůli sjednocení povrchu a kvalitnímu základu pod světlé odstíny.


Následuje nástřik barvy "pruhu" na celou karosérii. Je to nutné zejména pokud je skříň lokomotivy v kombinaci žlutá/krémová - červená. Červená totiž velmi špatně kryje a pokud chcete trefit odstín, tak je žlutý nebo podobný podklad nutností.


Po důkladném, připomínám důkladném vyschnutí barvy můžete přistoupit k vymaskování pruhu Tamyia páskou 6mm. Ta je o cca 1mm užší nez má být a proto ji musíme nastavit dalším pruhem. Při šířce pruhu se vždy řídím prolisy pod postranním oknem kabiny. Prostudujte si fotografie skutečných lokomotiv.


Dbejte na důkladné přilnutí pásky zejména kolem dveří. Můžete použít fén pro lepší přilnutí. Následuje nástřik odstínem karoserie podle řady. Vždy stříkejte 2 - 3 tenké vrstvy, ne jednu silnou. Další vrstvu vždy až po vyschnutí té předchozí. Pokud to neuděláte, tak se značně zpomalí zasychání vrchní vrstvy a to zejména u syntetik Agama. Tenké vrstvy jsou také důležité kvůli možnému potrhání barvy při sejmutí maskovací pásky. Já ji odlepuji ihned po nástřiku poslední vrstvy barvy.


Po opětovném vyschnutí přijde na řadu střecha, masky a pojezd. Vse opět maskuji Tamyia páskou.


Následují žaluzie stříbrnou či šedou a model je připravený na potisk. Modely vozím na potisk k panu Bankovi do Stodůlek.


Po návratu z potisku přijde na řadu tenký štětec a možné opravy při zafouknutí barvy. Pokud jsem spokojený, tak model přestříkám polomatným lakem.


Veškeré orámování oken a reflektorů dělám ručně štětcem 00. Madla stříkám zvlásť ještě v rámečku.


Na řadu přichází vlepení madel, izolátorů, tabulek a dalších detailů. Pokud zákazník nechce jinak, tak používám kvůli "bytelnosti" původní polopantografy Piko.


U modelu ze stavebnic ČS-Train používám vlastní leptané schůdky do kabiny. Ještě zasunu hadice, háky a nárazníky a model je hotový.


Celý postup je samozřejmě náročnějsí, ale jak jsem psal, přečtěte si příslušný článek o stavbě loko 363.008.
 

Odeslat článek známému   Vytisknout