:: T679.1600 ČSD - moje srdeční záležitost :: (17.09.2013)

:: T679.1600 ČSD - moje srdeční záležitost :: (17.09.2013)
Dnes vám ukážu moji oblíbenou lokomotivu upravenou do provozního stavu z německé verze od Gutzolda. Je to vršovická T679.1600 jako poslední dodaný sergej do československa. K této lokomotivě mám osobní vztah, protože jsem na ní (nejen na ní) ve vršovicích ve svých učňovských letech pracoval jako elektrikář.

Předlohou k úpravě modelu byl poslední "Sergej" dodaný do československa s inventárním číslem T679.1600. Svoje zázemí našel v LD Praha - Vršovice. Model jsem chtěl v provozním stavu tak jak se o lokomotivu jednotlivé čety staraly/nestaraly. Tedy s patinou střechy a pojezdu. Odstín skříně je volen do hněda podle skutečnosti kdy byla skříň nekonečně leštěna naftou a olejem aby se leskla a díky směsi prachu, nafty a oleje vínový odstín dávno přešel do tmavě hnědé. Lokomotiva T679.1600 je stále v provozu jako muzejní stroj.


K přestavbě jsem využil model "Sergeje" v německém provedení od firmy Gutzold. Roco v té době ještě nebylo na trhu a i v současné době mám ve sbírce modely Roco a Gutzold půl na půl. Každý model má totiž své a já i po letech tíhnu spíše ke Gutzoldovi.


Skříň lokomotivy jsem nastříkal barvou Gunze. Odstín jsem trefil od oka. Pojezd a strecha jsou šedou Revellkou. Žlutý proužek je také stříknutý barvou Gunze.


Potisk je od Banka. Tabulky jsem si tiskl sám. Hvězdy na čelech jsou obtisk. Na model jsem ještě na čela dosadil madla pro posunovače a zprohýbaný pluh jsem nejprve upravil skalpelem a proužkem hliníkové fólie, kterou jsem zprohýbal a vše následně stříkl šedou jako pojezd a na závěr žlutý výstražný proužek na spodek pluhu.


Následovala všechna madla stříbrnou a to samé i u spodních částí dveří kdy výrobci zapomínají na detail hliníkového ochranného plechu. Ručně je také dobarvena ozdobná lišta na čelech a mřížka pod čelními okny. Interier strojovny není naznačený ale závaží je stříknuté na černo.


Interier kabiny je ručně dobarvený a dosazena figurka. Stejně tak i protisluneční clony zhotovené ze zeleného papíru.


Jdeme k patině. Na pojezd resp. masky podvozků jsem použil nejprve olejovou barvu. Po jejím důkladném zaschnutí jsem patinátorem zvýraznil detaily, resp. hrany detailů. Vše je stříknuto polomatným lakem. Náznaky oleje jsem řešil lesklou barvou na pružinách a pár dalších částech. Nádrž modelu je patinovaná pouze pigmenty a stříknutá matným lakem.


Tady je vidět detail pluhu a ručně domalované ozdobné linky, koše nárazníků, lemy kolem světel, madla, mřížky a zvedáky.


Detail patiny podvozků.


Detail patiny nádrže.


Střecha modelu je kompletně patinovaná pouze pigmenty. Snažil jsem se naznačit skvrny tak jak stéká voda. Na střechu přišel matný lak a na skříň polomatný.


Ještě ukázka napatinovaného rámu lokomotivy se vzduchojemem. I dvojkolí jsem natřel na hnědo.

To je u mojí oblíbené 1600 vše. Mám ještě napatinovaného sergeje od ROCO kde jsem použil trochu jiné techniky tak zase někdy příště.
 
Odeslat článek známému   Vytisknout