:: Velký Hektor T458.1172 ČSD v H0 od MTB :: (28.05.2013)

:: Velký Hektor T458.1172 ČSD v H0 od MTB :: (28.05.2013)
Dnes jsme dovezli první vzorek horké novinky od MTB Model a to velkého hektora T458.1172 v provedení ČSD. Na model jsme byli moc zvědaví a čekali jsme jak se výrobce popere s provedením madel, zábradlí a s jízdními vlastnostmi. Vše dopadlo na jedničku jak uvidíte v detailu článku. Model jsme prozatím obdrželi bez interieru kabiny.

Tak jsme se dočkali dalšího krásného modelu od MTB Model. První verzí Velkého Hektora je ČSD T458.1172, kterou pamětníci mohli vidět na vlečkách v Holešovicích. Existuje mnoho fotografií s touto předlohou a to zejména z holešovického přístavu, Rybeny a přejezdu vlečky v Argentinské ulici.


Následovat bude ve velmi krátké době i verze 721 ČD také s malým žlutým proužkem.


Nejprve k jízdním vlastnostem modelu. Ty jsou prostě parádní !!!!!!! Naprosto tichý a plynulý chod i při nízkém napětí. To vše díky masivnímu kovovému rámu, pětipólovému motoru se setrvačníkem a kvalitním převodovkám. Tady je odvedena perfektní práce.


Elektronika modelu umí to samé jako u modelů zamračených, tzn. v DCC extra ovládané koncové osvětlení, reflektor a osvětlení interieru kabiny. Na plošném spoji je přepínač kdy lze horní reflektor vypnout a také ztlumit jeho jas. DCC rozhraní je PluX22.


Osvětlení je řešeno LED diodami SMD a u čelního reflektoru 3mm LED diodou. Odstíny jsou teple bílé. Horní inventární číslo není prosvícené.


Povrchovka je čistá, žluté pruhy jsou také čistě natištěny. Krásně je provedeno chromované ohraničení čelního osvětlení a reflektoru.






Detaily boku lokomotivy ukazují čitelné potisky rámu, nádrže i masek podvozků.


To samé platí i o potisku kabiny a čela lokomotivy.




Střešní partie jsou také jemně provedené, dosazeny jsou madla na střechu i bok skříně. Houkačky jsou zasazeny do držáku z leptaného plechu.


Provedení masek podvozků je na jedničku. Rám modelu a nádrž komplet jsou kovové.


Reproduktor je zasazený do nádrže a je součástí dodávky modelu.


Provedení madel a zábradlí je věcí na kterou většina z vás čekala. Výrobce se popasoval na jedničku. Madla jsou tenká, zábradlí je ohebné a hlavně na model a rám velmi čistě osazené. Tady MTB opět jasně boduje.


Spojení s vozem a spřáhlem na krátko. Kulisy pracují hladce a měkkce.


Hektor a souprava vozů Sas hmmmmmmmm..........kdo by to před pár lety řekl.


Pro představu provedení modelu MTB je pár fotografií společně s hektorem PMT. Český výrobce v kvalitě, provedení a jízdních vlastnostech jednotnačně PMT válcuje.








Na tento model jsme se moc těšili. Byly velké otazníky jak budou provedeny madla a zábradlí, povrchovka a jízdní vlastnosti. Jak se ukazuje tak tyto obavy byly zbytečné a ukazuje se že MTB už umí realizovat modely ve "světové" kvalitě.


Mít velkého Hektora v depu je prakticky povinnost :) Jak jsem uvedl v úvodu tak verze ČD bude následovat brzy po uvedení verze ČSD.


Tento model a modely řady 742 připravované na podzim tohoto roku důkladně prověří výrobce, ale už teď je téměř jasné že budeme opět chválit.

V dalším článku budeme model ozvučovat a podíváme se mu pod kapotu.

 
Odeslat článek známému   Vytisknout